Ervaringen

Familie Brons Stichting

Op deze pagina ziet u ervaringen van clienten en hulpverleners

Clienten

Anneke Brouwer, een tevreden klant. Samen met Dicky de Jong, verpleegkundige, ga ik op pad om Anneke te bezoeken. Ze woont in Nieuwe Pekela in een appartementencomplex voor senioren. Zelf hoort ze nog lang niet tot die doelgroep, maar woont er toch met veel plezier. Anneke heeft met enige regelmaat een bijdrage gekregen van het Familie Brons Stichting.Ze is heel blij met deze ondersteuning en wil wel iets terugdoen door haar verhaal te vertellen. Als tegenprestatie voor de ondersteuning door de stichting. Ik woon hier graagAnneke had in het jaar 2011 haar eerste psychose en in 2013 haar tweede. Ze werkte als huiskamer assistente in de bejaardenzorg bij demente bejaarden. Volgens Anneke: ”Best wel zwaar, van voren en van achteren moest je ogen en oren hebben. Er gebeurde steeds wat. Ik moest zorgen voor eten en drinken en een leuke sfeer. Misschien was het allemaal te zwaar voor mij, te veel prikkels denk ik achteraf, in elk geval meer dan ik aankon. In 2014 werd ik afgekeurd en ging ik intern in een instelling wonen in de buurt van Winschoten. Daar voelde ik me heel erg betutteld en absoluut niet op mijn gemak. Met behulp van Dicky vonden we dit appartement in Nieuwe Pekela. Woonbegeleiding krijg ik van Woonstee Bram. Die zitten hier vlakbij in een gebouw waar eerst het Groene Kruis in zat. Het is een plek waar je gewoon je zelf kunt zijn. Ze helpen me met dingen waar ik hulp bij nodig ben. Ik woon nu bijna zes jaar ambulant en ben heel erg vooruitgegaan. Ik kan weer stralen, iets wat ik zeker niet deed toen ik intern woonde. Er zijn bij Woonstee Bram zijn een paar appartementen. Ik ben een van de mensen die van hen ambulante begeleiding krijgt. Ik kan daar ook zo even binnenlopen voor een kop koffie of een warme maaltijd. Al met al woon ik hier heel graag. Het is een heel mooi licht appartement met de hele dag zon in de kamer. Ik heb een hobbykamer waar ik af en toe aan het schilderen ben op nummer.”  Aquajogging“Toen ik hier kwam te wonen had ik heel oude, slecht zittende stoelen en daardoor last van mijn rug. Na overleg met de fysiotherapeut hebben we toen bij de Familie Brons nieuwe stoelen aangevraagd. Ik had tranen in mijn ogen toen ik van Dicky hoorde dat de aanvraag was goedgekeurd.” Tijdens het gesprek met Anneke zit ik op een van die stoelen. Ze zitten inderdaad heel goed. Het zit comfortabel maar geven ook veel steun. Ze lijken nog als nieuw. Anneke houdt het allemaal heel goed bij. De rest van de woning ziet er ook super netjes en erg gezellig uit. “Om digitaal mee te kunnen doen heb ik ook een I Pad aangevraagd en gekregen. Hierin kan ik ook in het dossier van Lentis komen, waar ik even na kan lezen wat ik met Dicky heb besproken en welke afspraken we hebben gemaakt. Heel handig.” Anneke is gelovig, maar de kerk bezoeken is voor haar een brug te ver. “Ik zit hier op zondag op de bank en log in op de kerkdienst en luister naar de preek met een kopje koffie bij de hand.”Anneke is best sportief: “Twee keer in de week ga ik naar het zwembad en doe mee aan de les aquajogging. Best zwaar hoor om allerlei bewegingen onder water te maken.”Het abonnement voor deze sport is betaald door de bekende stichting in Winschoten. In de zomer is ze veel op pad met haar elektrische fiets die ze toch echt zelf bij elkaar heeft kunnen sparen.“Als ik iets krijg via de stichting stuur ik altijd even een bedankje, dat vind ik niet meer dan normaal, of ik bel even met Sophia Mulder de secretaresse van de stichting. Superaardige vrouw trouwens.”

Hulpverleners

Hulpverlener

Hier komt een mooi verhaal van een hulpverlener over de ervaring bij de Familie Brons Stichting.

De Familie Brons Stichting

De activiteiten van de Familie Brons Stichting worden bekostigd uit eigen vermogen. Wilt u hier meer over weten?

Meer over de stichting