Mogelijke vergoedingen

Door de Familie Brons Stichting

De Familie Brons Stichting helpt mensen een stap vooruit te maken in het leven als zij dit op eigen kracht niet redden. Soms hebben mensen voor hun persoonlijke ontwikkeling dingen nodig die niet voor vergoeding in aanmerking komen. En die zij zelf aantoonbaar ook niet kunnen bekostigen. De Familie Brons Stichting stelt een fonds beschikbaar voor goederen en activiteiten op het gebied van onder meer:

Sport

Cliënten die willen sporten om te werken aan hun gezondheid, hebben onder meer sportkleding en -schoenen nodig. Ook is een fiets soms wenselijk, bijvoorbeeld om te gaan fietsen als lichaamsbeweging of om naar de sportclub te kunnen gaan.

Maatschappelijke en sociale ontwikkeling

Wie aansluiting wil vinden of houden bij andere mensen en de hedendaagse maatschappij, doe er goed aan om zich in de digitale wereld te begeven. Vanuit het belang van die aansluiting bieden wij de mogelijkheid om vergoedingen voor de aanschaf van bijvoorbeeld een (refurbished) computer, laptop, tablet of smartphone. Ook groepsactiviteiten en zelfs groepsvakanties komen in bepaalde gevallen voor vergoeding in aanmerking.

Educatie

Het volgen van een opleiding vergroot de kans op werk en kan heel belangrijk zijn voor het gevoel van eigenwaarde. Voor het volgen van een opleiding heb je tegenwoordig bijvoorbeeld internet en een goede laptop nodig. Een computer en andere spullen die nodig zijn voor het volgen van een cursus, training of opleiding kunnen bij ons voor vergoeding in aanmerking komen.

Een nieuw thuis

Veel mensen die te maken krijgen bijvoorbeeld een psychische ziekte of verslaving raken alles kwijt. Wie een nieuwe start maakt, kan ook onder meer een nieuw thuis nodig hebben. Is er onvoldoende financiële ruimte voor inrichting van een woning, dan kan de Familie Brons Stichting daarvoor tegemoetkomingen bieden.

Creatieve ontplooiing

Muziek maken, schilderen of tekenen en andere creatieve bezigheden kunnen mensen heel goed verder helpen bij het oplossen van hun mentale problemen. Daarom vergoeden wij in bepaalde gevallen de aanschaf van bijvoorbeeld een muziekinstrument.

Verkleinen van de afstand tot de arbeidsmarkt

Er zijn heel veel dingen die het vinden van een baan gemakkelijker kunnen maken. We noemden al opleidingsmogelijkheden. Maar wat te denken van uiterlijke verzorging, gebitsproblemen of representatieve kleding voor een sollicitatie of baan. Voor alles wat de afstand tot de arbeidsmarkt verkleint en niet elders wordt vergoed, kunnen hulpverleners namens hun cliënten aankloppen bij de Familie Brons Stichting.

Een extraatje

Als extraatje rond de feestdagen aan het eind van het jaar schonk de Familie Brons Stichting al eens aan alle cliënten van Lentis in het verzorgingsgebied van de stichting een cadeaubon, vrij te besteden bij een supermarkt. Een verrassing voor iedereen die wel een keer een onverwacht meevallertje kon gebruiken.

De Familie Brons Stichting

De activiteiten van de Familie Brons Stichting worden bekostigd uit eigen vermogen. Wilt u hier meer over weten?

Meer over de stichting